spot_img
miercuri, februarie 1, 2023
spot_img
Tulcea
cer senin
1.1 ° C
1.1 °
1 °
75 %
8.2kmh
0 %
mie
2 °
joi
4 °
vin
4 °
sâm
1 °
Dum
-1 °
AcasăSocialAeroportul din Tulcea, fără pasageri, dar cu oficiali optimiști. „În 2028 vom...

Aeroportul din Tulcea, fără pasageri, dar cu oficiali optimiști. „În 2028 vom avea 35.000 călători“

Aeroportul din Tulcea, cu activitate aproape nulă, care înghite sume considerabile de la bugetul local și național, are un plan de dezvoltare care-i face optimiști pe oficialii județului.

Ziarul Adevărul a prezentat situația Aeroportului „Delta Dunării” Tulcea, aeroport care ocupă de ani buni ultimul loc în clasamentul național al traficului de pasageri. Deși nu este folosit de aproape nimeni, aeroportul înghite anual milioane bune, bani proveniți de la Consiliul Județean și Guvernul României.

Oficial, conducerea aeroportului a explicat că scăderea traficului după anul 2017 se datorează faptului că în perioada 2018-2019 a lipsit din dotare o autospecială de stingere a incendiilor. În consecință, Autoritatea Aeronautică Civilă din România a scăzut în anul 2018 categoria de luptă cu focul a aeroportului de la CAT 7 la CAT 3, aici nemaiputând opera aeronave cu anvergura aripilor mai mare de 18 metri.

Criza aceasta s-a finalizat în anul 2020, când aeroportul a obținut din nou categoria de luptă cu focul CAT 7, care-i permite să opereze cu aeronave mari de tipul Boeing 737. Doar că nicio companie de zbor nu şi-a anunţat intenţia de a opera aici.

În iulie 2022, aeroportul a înregistrat 45 de pasageri, în situația în care el putea fi poarta de acces a turiștilor în Delta Dunării. Cu toate acestea, Consiliul Județean (CJ) Tulcea continuă să investească sume considerabile în aeroport, de aceea reporterii Adevărul au cerut instituției județene să explice de ce se investește într-o regie care, aparent, nu funcționează.

Explicațiile Consiliului Județean Tulcea

CJ Tulcea arată că județul are un potențial economic, cultural, științific, turistic deosebit, dar insuficient exploatat până în prezent, infrastructura rutieră și feroviară fiind slab dezvoltate. De aceea este necesar ca Aeroportul Delta să se „dezvolte”. Mai mult, aeroportul are o poziționare geostrategică cu rol de apărare și securitate.

Din anul 1997, aeroportul a intrat sub coordonarea CJ ca o regie autonomă, ceea ce înseamnă că toate cheltuielile de administrare și întreținere se asigură din fonduri proprii și, în completare, din alocații de la bugetul local și de stat.

„Aeroportul este beneficiarul Schemei de ajutor de stat de exploatare pentru aeroporturile regionale din România cu un trafic de maximum 200.000 de pasageri pe an , aprobat prin Ordinul 1259/2019”, explică CJ Tulcea.

Din anul 2007, aeroportul a intrat într-un proces de modernizare, dar, din cauza contextului economic mondial, unele investiții au fost sistate în perioada 2010-2012.

În perioada 2016-2021 s-au realizat investiții cu bani de la bugetul local , dar și cu bani din diferite proiecte, pentru achiziția de echipamente PSI, utilaje de siguranță și securitate aeroportuară, extindere parcare, bariere automate, echipamente de scanare și detecția substanțelor interzise, reamenajare spații Schengen, amenajarea spațiilor de siguranță și a benzilor pistei, reparații clădire aerogară și altele.

„În toată această perioadă, Aeroportul Delta Tulcea a fost și este deschis traficului aerian, însă datorită constrângerilor impuse de reglementările EASA nu a putut opera decât aeronave de tip B destinate aviației generale”, adaugă reprezentanții CJ.

Sursa- adevarul.ro

Articole asemanatoare

spot_img

Ultimele stiri