Știați că orașele Timișoara și Tulcea sunt singurele din țară care dispun de serviciu de transport public în comun pe apă?
Dacă la Timișoara vapoarele circulă domol de-a lungul canalului Bega, funcția principală fiind cea de agrement, în orașul nostru transportul naval răspunde unei necesități de bază – traversarea Dunării cu regularitate, indiferent de anotimp, către casă, școală, locul de muncă, piață, spital etc.
Nava Civitas nu asigură condiții adecvate, mai ales în perioada sezonului rece, pasagerii fiind nevoiți să călătorească permanent în aer liber. Din fericire, condițiile de transport public între cele două maluri ale Dunării se vor îmbunătăți substanțial. Astăzi, primarul Ștefan ILIE a semnat contractul de achiziție a unei noi nave, care va beneficia de salon cu climatizare (încălzire și răcire), va avea capacitatea de 50 de călători, grup sanitar (inclusiv pentru persoane cu dizabilități), instalație de panouri fotovoltaice și alte dotări necesare unui transport în condiții de decență și siguranță.
Achiziția a fost posibilă în urma accesării unui proiect finanțat din fonduri europene nerambursabile (FLAG Delta Dunării) în valoare totală de 1.211.000 Lei, fără TVA (242.000 €). Termenul maxim pentru construcție și livrare este de 6 luni.
Astfel, pe lângă cele 30 de autobuze electrice,
Transport Public Tulcea va avea în dotare și o navă de pasageri nouă.
–––
Caracteristici tehnice:
■ Lungime: 12,84 m.
■ Lățime: 4,75 m.
■ Propulsie 2 motoare diesel, inboard, cu linie de axe.
■ Putere: 2 x 80 CP =160 CP.
■ Nava este dotată cu salon închis, cu climatizare.
■ Număr de pasageri maxim: 50 persoane.
■ Capacitate maximă: 6 t.
■ Pescaj: 0,70 m.
■ Deplasament maxim 12 t.
■ Corpul navei este realizat din PAFS (poliesteri armați cu fibră de sticlă), material compozit ușor, ignifugat, ce respectă prevederile legislației de mediu și împotriva incendiilor, ușor de întreținut.
■ Nava este dotată cu grup sanitar, monobloc, dotat cu WC și chiuvetă, respectând normele pentru persoane cu dizabilități.
■ Panouri fotovoltaice ce asigură încărcarea acumulatorilor de pe navă și implicit energia necesară funcționării echipamentelor de la bord.
■ Post de comandă, supraveghere și control.
■ Instalație de manevră-legare, remorcare și ancorare.
■ Instalație de radionavigație: sistem multifuncțional RADAR-GPS-SONAR.
■ Instalație de guvernare: de tip hidraulic cu cârme.
■ Echipamente de semnalizare: conform regulamentelor de navigație.
■ Echipamente de salvare: conform regulamentelor de navigație.
■ Instalație de stins incendiu: automată în compartimentele motoarelor, cu pompe de incendiu și dulap cu furtun, extinctoare în salon și pe punte.
■ Instalație de alimentare cu apă.
■ Instalație de epurare tip MARPOL.
■ Instalație de climatizare.
■ Instalație electrică.
■ Instalație de combustibil.
■ Instalație de drenare santină.
■ Inventar de bord în conformitate cu regulamentele de navigație și normele ANR.
■ Nava se va construi în conformitate cu documentația de proiectare avizată de ANR, documentație ce va fi livrată odată cu nava.
Constructor: SC Spatyard ambarcatiuni BOATS SRL Galați.
Sursa- Primăria Tulcea (facebook)


